خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/10 - 14:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
کاظمی:

هزار کشاورز سیل‌زده از سال 98 منتظر جبران خساراتشان هستند/باغداران این منطقه به دلیل نبود سردخانه محصولاتشان را به ثمن بخس می‌فروشند

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس، با یادآوری اینکه هزار نفر مالکان 400 هکتار زمین خسارت دیده از سیل 98 همچنان چشم انتظار جبران خساراتشان هستند تاکید کردکه باغداران این منطقه به دلیل نبود سردخانه محصولاتشان را به ثمن بخس می‌فروشند.

سیدحمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به مشکلات حوزه‌های آب و کشاورزی حوزه انتخابیه خود، گفت: متاسفانه در این منطقه با تنش آبی مواجه هستیم بنابراین از وزیر نیرو درخواست می‌کنیم تا روند مطالعات سدهای چولهول و بن لار تسریع و عملیات اجرایی آنها آغاز شود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عدم جبران خسارات زمین‌های کشاورزی که در سال 98 درپی وقوع سیل آسیب دیدند از دیگر مشکلات این منطقه است کمااینکه بیش از 400 هکتار از زمین‌ها و باغ‌ها تخریب شدند اما هنوز خساراتشان جبران نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: البته به دنبال دستوری که صادر شده بود خسارات این زمین‌ها که برای هزار نفر است، برآورد شد بنابراین انتظار می‌رود وزارت جهادکشاورزی و سازمان برنامه و بودجه هرچه سریعتر نسبت به جبران خسارات این افراد اقدام کنند. همچنین لازم است نسبت به پرداخت مطالبات گندم‌کاران این منطقه نیز اقدام شود.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: پلدختر و معمولان قطب تولید انجیر سیاه در کشور بوده اما فاقد صنایع تبدیلی و سردخانه برای نگهداری از محصولات باغی هستند که به ثمن بخس داده نشود و باغداران متضرر نشوند./

پایان پیام

  • کد خبر : 382920
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار